FAQ

Hur kan jag kontakta LUAL?

Du kan mejla oss på Support@lual.se där vårt kundserviceteam kommer vara glada att hjälpa dig med allt du behöver!

Skickar ni internationellt?

Ja

Varifrån skickar ni?

Vi skickar från Hong Kong.

Kan jag ändra eller avbryta min order?

Eftersom vi strävar efter att behandla order så snabbt som möjligt, måste du begära eventuella ändringar/avbokningar inom 12 timmar från beställningen. Alla förfrågningar efter denna tid kommer att nekas. Din order kan returneras för full återbetalning efter att den mottagits.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar alla stora kreditkort (VISA, Mastercard, AMEX) även PayPal-betalningar och såklart Klarna

När kommer min order att behandlas?

Alla order hanteras och skickas från vårt lager. Vänligen tillåt extra tid för din order att behandlas under helgdagar och reasäsonger. Vi behandlar order mellan måndag och fredag. Order kommer att behandlas inom 1-3 arbetsdagar från beställningsdatum och skickas nästa dag efter behandlingsdagen. Observera att vi inte skickar order under helgen.

Hur lång tid tar det innan jag får min order?

På grund av hög efterfrågan kan det ta mellan 2-4 veckor för order att komma fram.

Vad gör jag om jag inte får min order?

Om du inte får din order inom 30 dagar efter att den skickats är du berättigad till full återbetalning.

Kommer jag att debiteras tull och skatter?

Priserna som visas på vår sida är skattefria i SEK, vilket innebär att du kan vara skyldig att betala tullar och skatter när du mottar din order. Importtullar, tullar och relaterade tullavgifter kan tas ut när din order når sin slutdestination och detta bestäms av ditt lokala tullkontor. Betalning av dessa avgifter och skatter är ditt ansvar och kommer inte att täckas av oss. Vi är inte ansvariga för förseningar orsakade av tullavdelningen i ditt land. För ytterligare detaljer om avgifter, vänligen kontakta ditt lokala tullkontor.

Hur returnerar jag en vara?

Vänligen kontakta oss på Support@lual.se

Vad gör jag om de vara/varorna jag fått är defekta/felaktiga/skadade? Vänligen kontakta oss om du har fått varor som är felaktiga, saknas och/eller är defekta. Vänligen inkludera ditt ordernummer, fotografier på varan/varorna och alla relaterade referenser när du tar emot ditt paket. Vi kommer göra vårt allra bästa för att lösa ditt ärende så snart som möjligt.

När kommer jag att få min återbetalning?

Alla återbetalningar kommer att krediteras till din ursprungliga betalningsmetod. Om du har betalat med kredit- eller betalkort kommer återbetalningen att skickas till kortutgivande bank inom 7-10 arbetsdagar från mottagandet av den returnerade varan eller avbokningsförfrågan. Vänligen kontakta kortutgivande bank för frågor om när krediten kommer att läggas upp på ditt konto. Om du ännu inte har fått en kredit för din retur, här är vad du ska göra: Kontakta banken/kreditkortsföretaget. Det kan ta en viss tid innan återbetalningen bokförs på ditt konto